Recherche enregistrement qualite Newgrass Revival LIVE
-
Re: Recherche enregistrement qualite Newgrass Revival LIVE
normalement j 'ai ça ; car j 'avais soudoyé leur sondier et mon walkman Sony pro était branché direct sur la console ; bandes basf chrome ; il faut juste que je prenne le temps d 'écouter si elles on tenu le coup + transfer numérique...
J'ai trouvé un concert de 1975 sur dimeadozen.org....
nr75-09-28.SBD.flac
Info hash fc198ebf9e36aa6eac032f3889366aa79148758d
Description Newgrass Revival
September 28, 1975
Bluegrass Renaissance
Louisville, KY
Hi folks. Here's a fabulous soundboard recording of Newgrass Revival from September 28, 1975. Just look at that set-list - originals, classic bluegrass, pop and bluegrass covers, blues, etc. It looks good and sounds even better! I've included a couple of samples so you can decide for yourself whether you want to spend your valuable bandwidth.
MD5, ffp and the original text file included. I have not included this intro as I made only minor alterations to the original text file (which remains unchanged) to create this intro.
From the original text file:
"SBD mixed by Hazel Johnson, Courtney's wife. Hazel permitted me to assist her with the sound system this night. Let's thank Hazel and the boys for giving me the patch.
"Taped, transferred and remastered by Monte Barry
"Source: SBD > Nakamichi 550 > Advent Chromium Dioxide cassette w/ Dolby NR
Lineage: MR cassette > Nakamichi 550 > Lexicon Alpha > Samplitude > Flac
"notes:
track changes are seamless
reel-flip cut at 4:26 in Fly Through the Country
Set 3 is missing
"Just Published for 1st time - April 21, 2008. Feel free to correct the Titles in the setlist. I tried to get it close. - Monte"
One more thing: Please note that I am, as always, simply the messenger. All thanks go to dead-head Monte, Hazel Johnson and "the boys," as well as the folks who put on this wonderful event. A very humble "thank you!" from sal to one and all.
Set 1
d1t01 I'm Not the Only One
d1t02 You Don't Love Me
d1t03 This Heart of Mine
d1t04 Mississippi Delta Home
d1t05 Crooked Smile
d1t06 Cold Sailor
d1t07 Good Woman's Love
d1t08 Pennies in My Pocket
d1t09 Steam Powered Aereoplane
d1t10 The Rainbow Bridge
d1t11 Norwegian Wood
d1t12 Sally Goodin'
d1t13 Fly Through the Country
Set 2
d1t14 I'll Never See My Home Again
d1t15 Silence or Tears
d2t01 With Care from Someone
d2t02 Sittin' on Top of the World
d2t03 Red Man's Blues
d2t04 Me and My Uncle
d2t05 band intro
d2t06 The Dancer
d2t07 Mississippi Dew
d2t08 Like a Child in the Rain
d2t09 These Days
Sam Bush - vocals, mandolin, mando-dobro, fiddle, acoustic and electric guitars
Courtney Johnson - vocals, banjo
Curtis Burch - vocals, guitar, dobro
John Cowan - vocals, electric bass
PLEASE DO NOT BUY OR SELL THIS RECORDING.
FOR FREE TRADE ONLY - SHARE THE MUSIC.
PLEASE DO NOT CUT TO EDISON CYLINDER.
PLEASE RETAIN THE ORIGINAL INFO FILE DATA WITH ANY RE-SEEDINGS.
SMOKING MARIJUANA IS MORE FUN THAN DRINKING BEER.
DO NOT CONVERT TO MP3 EXCEPT FOR PERSONAL USE, PLEASE.
SUPPORT THE MUSICIANS - BUY THEIR OFFICIAL RELEASES AND ATTEND THEIR SHOWS!
nr75-09-28.SBD.flac
Info hash fc198ebf9e36aa6eac032f3889366aa79148758d
Description Newgrass Revival
September 28, 1975
Bluegrass Renaissance
Louisville, KY
Hi folks. Here's a fabulous soundboard recording of Newgrass Revival from September 28, 1975. Just look at that set-list - originals, classic bluegrass, pop and bluegrass covers, blues, etc. It looks good and sounds even better! I've included a couple of samples so you can decide for yourself whether you want to spend your valuable bandwidth.
MD5, ffp and the original text file included. I have not included this intro as I made only minor alterations to the original text file (which remains unchanged) to create this intro.
From the original text file:
"SBD mixed by Hazel Johnson, Courtney's wife. Hazel permitted me to assist her with the sound system this night. Let's thank Hazel and the boys for giving me the patch.
"Taped, transferred and remastered by Monte Barry
"Source: SBD > Nakamichi 550 > Advent Chromium Dioxide cassette w/ Dolby NR
Lineage: MR cassette > Nakamichi 550 > Lexicon Alpha > Samplitude > Flac
"notes:
track changes are seamless
reel-flip cut at 4:26 in Fly Through the Country
Set 3 is missing
"Just Published for 1st time - April 21, 2008. Feel free to correct the Titles in the setlist. I tried to get it close. - Monte"
One more thing: Please note that I am, as always, simply the messenger. All thanks go to dead-head Monte, Hazel Johnson and "the boys," as well as the folks who put on this wonderful event. A very humble "thank you!" from sal to one and all.
Set 1
d1t01 I'm Not the Only One
d1t02 You Don't Love Me
d1t03 This Heart of Mine
d1t04 Mississippi Delta Home
d1t05 Crooked Smile
d1t06 Cold Sailor
d1t07 Good Woman's Love
d1t08 Pennies in My Pocket
d1t09 Steam Powered Aereoplane
d1t10 The Rainbow Bridge
d1t11 Norwegian Wood
d1t12 Sally Goodin'
d1t13 Fly Through the Country
Set 2
d1t14 I'll Never See My Home Again
d1t15 Silence or Tears
d2t01 With Care from Someone
d2t02 Sittin' on Top of the World
d2t03 Red Man's Blues
d2t04 Me and My Uncle
d2t05 band intro
d2t06 The Dancer
d2t07 Mississippi Dew
d2t08 Like a Child in the Rain
d2t09 These Days
Sam Bush - vocals, mandolin, mando-dobro, fiddle, acoustic and electric guitars
Courtney Johnson - vocals, banjo
Curtis Burch - vocals, guitar, dobro
John Cowan - vocals, electric bass
PLEASE DO NOT BUY OR SELL THIS RECORDING.
FOR FREE TRADE ONLY - SHARE THE MUSIC.
PLEASE DO NOT CUT TO EDISON CYLINDER.
PLEASE RETAIN THE ORIGINAL INFO FILE DATA WITH ANY RE-SEEDINGS.
SMOKING MARIJUANA IS MORE FUN THAN DRINKING BEER.
DO NOT CONVERT TO MP3 EXCEPT FOR PERSONAL USE, PLEASE.
SUPPORT THE MUSICIANS - BUY THEIR OFFICIAL RELEASES AND ATTEND THEIR SHOWS!
Joseph http://soundcloud.com/ephjos
Merci, merci beaucoup a vous tous pour vos reponses qui me seront tres utiles. Quand a l'album "Too late to turn back now" mentionne ici par Grassmatinee, je l'ai aussi. La formation d'alors etait sans Pat Flynn ni Béla Fleck.
Cela fait maintenant 31 ans qu'a eu lieu le premier TBF -> Toulouse Bluegrass Festival. Les 2 premieres editions (1983 & 1984) furent bien-sur les meilleures. La 3eme et derniere edition de 1985 etait, selon moi, moins interessante dans sa programmation, mais les organisateurs (parmi eux les membres d'un groupe tres sympa toulousain "Spasmodic Bluegrass Convulsion") ne pouvaient pas faire revenir chaque annes des grosses pointures comme NGR. Je me rappelle notamment d'un concert avec Peter Rowan au chant accompagne de l'excellent groupe FRANCAIS Transatlantic Bluegrass.
Alors.......qu'est ce qu'on attend pour remonter le TBF ?
Bien a vous
Cela fait maintenant 31 ans qu'a eu lieu le premier TBF -> Toulouse Bluegrass Festival. Les 2 premieres editions (1983 & 1984) furent bien-sur les meilleures. La 3eme et derniere edition de 1985 etait, selon moi, moins interessante dans sa programmation, mais les organisateurs (parmi eux les membres d'un groupe tres sympa toulousain "Spasmodic Bluegrass Convulsion") ne pouvaient pas faire revenir chaque annes des grosses pointures comme NGR. Je me rappelle notamment d'un concert avec Peter Rowan au chant accompagne de l'excellent groupe FRANCAIS Transatlantic Bluegrass.
Alors.......qu'est ce qu'on attend pour remonter le TBF ?
Bien a vous
-
*
Dernière modification par grassmatinee le mer. août 06, 2014 10:49 pm, modifié 1 fois.
- Laurent Vue
Effectivement Toulouse Bluegrass Festival était génial, mais pas seulement celui-ci, le festival d'Angers aussi... étant allé au deux précédents je confirme que le festival de la Roche sur Foron est excellent, d'ailleurs j'y vais cette année en famille et plein de beaux monde à retrouver et plein d'excellents musiciens et groupes en concours ou pas, le lieu est superbe et en plein air (comme au USA).
Ce genre d'évènement mérite une large diffusion pour y faire venir tous les passionnés de Bluegrass Music.
Quand au NGR, je les ai vu aussi à Toulouse et à Bourges, et j'ai même souvenir de les avoir regardés en vidéos filmé à l'époque.
Ce genre d'évènement mérite une large diffusion pour y faire venir tous les passionnés de Bluegrass Music.
Quand au NGR, je les ai vu aussi à Toulouse et à Bourges, et j'ai même souvenir de les avoir regardés en vidéos filmé à l'époque.
Laurent
Ahh , Ahh le NGR freak que je suis ne peut rester insensible à une telle info...Il y a une video???????????...
Si oui.....
Skip
Si oui.....
Skip

If you funk with me , I'll funk with you !
- Laurent Vue
Oui Skip, il y a des vidéos que ont circulé à une époque, mais je suis incapable de te dire qui, cela remonte à environ une quinzaine d'année !!!!! si j'ai une info là dessus je te ferais signe
Par contre je suis sûr que Joël Herbach à des vidéos de Toulouse puisqu'on en a parlé ensemble il y a peu de temps.

Par contre je suis sûr que Joël Herbach à des vidéos de Toulouse puisqu'on en a parlé ensemble il y a peu de temps.
Laurent
-
...et qu'elles ont été projetées à l'une des deux premières éditions du WINTER... Tiens d'ailleurs, nous pourrions nous en remettre une couche cet Automne !... L'écran du théâtre du Centre Omnisports de Vichy est tellement bien... 

...En mode réflexion pour la "signature" !!!...
-